Terima kasih sebab sudi jadi kawan ummi...

Friday, June 25, 2010

PERADUAN "AKU TERIMA NIKAHNYA"



Nak join peraduan ni tak?
Jom la join ramai-ramai...

Klik jer kat SINI kalau nak join...
Tarikh tutup pada : 31 Julai 2010


Ni bukan citer pasal ummi kawen tapi sepupu yang kawen cuti sekolah baru2 ni.. layn jer la yer..

Seperti biasa, majlis akad nikah dorg diadakan kat masjid dekat rumah pengantin pompuan... sebelum diakad nikah, Tok kadi tanya, siapa xxxx binti xxxx? Sepupu ummi terus jer angkat tangan tinggi-tinggi....(maklumlah, seminggu sebelum nikah sepupu ummi ni kena pegi kursus ala-ala BTN - lagi teruk dari BTN sebenarnyer ... jd dia pun terbawak2..hehe)

lepas tu tok kadi pun tanya bakal pengantin pompuan samada setuju atau tidak dinikahkan dengan sipolan..sipolan ... yang kelakarnyer sepupu ummi tu terus jer cepat2 jawab "Nak!..Nak! Nak...!!" sambil angguk2 kepala....semua org gelak sebab pengantin pompuan tak malu-malu nak mengaku dia nak sangat kawen..hahaha..(bukan macam pengantin dolu-dolu kan....diam tanda setuju...)

Alhamdulillah, dengan sekali lafaz jer dorang sah menjadi suami isteri...masa acara batal air sembahyang, suami pasangkan rantai tangan kepada isteri...punya la lama nak pakaikan..dekat 1/2 jam..berpeluh-peluh org tunggu....dugaan betul..mungkin suami malu-malu lagi nak pegang-pegang tangan isteri dia tu... hehe...

ummi ada rakamkan gambar masa nak pasang rantai tangan tu...punya la susah..fuhh! tapi alhamdulilah akhirnya berjaya....


(masa mula nak pakaikan...cool lagi..)


(selepas beberapa minit..masih ok lagi...)


(selepas beberapa minit lagi..suami dia dah teleng-teleng kepala..)


(tak bole jugak lagi... siap sengih2...)


(susah betul...dapat dilihat dari gaya mulut suami dia..)


(akhirnyer berjaya jugak.....hehe)

semoga dorang kekal bahagia selamanya....kalau menang dapat hadiah album ni, ummi nak kasi kat diorang...biar diorang ingat...

3 comments:

  1. mesti gemuruh si pengantin lelaki...anyway tq join...tggu result hujung bulan 7 nanti yer...31 julai 2010

    ReplyDelete
  2. hehe same kes dgn my hubby dulu... jenguh nak bukak pengikat gelang & nk ikat semula... perpeluh2 la juga.

    good luck ek!

    ReplyDelete
  3. Tq Momma Mia...kalau menang adala rezeki diorang..hehe

    ReplyDelete