Terima kasih sebab sudi jadi kawan ummi...

Wednesday, February 9, 2011

Memang Solat Dhuha ni murah rezeki...


Alkisah hari ni ummi solat dhuha lambat...kul 12 lbh td baru buat....biasala kalau dok menangguh.. tu pun selepas berkira-kira nak buat ke tak...nak buat ke tak...hishh..
Tak pasti waktu dhuha habis kul brape, tel cik abg..dia kata nak senang ingat, masuk waktu dhuha 1/2 jam lepas Syuruk dan habis 1/2 jam sebelum Zohor... ooo camtu ke.. ada masa lagi la....sbb zohor skrg kan lambat sket...


Nak ceritanyer, habis jer bagi salam, ada org ketuk pintu bilik (ummi solat dlm bilik jer sbb malas nak g jauh2..heee)....dia kata "Puan, ni ada hadiah utk puan"...Ummi kaget sebentar..hadiah apa pulak...???



Ooooo.. rupa-rupanya hadiah cabutan bertuah Hari Keluarga ofis ummi hjg mgu lepas... rupa2nya semua org dapat...tapi ummi x tau....jadi ada satu hadiah yg tidak dituntut itu rupanya ummi yg punya...


v


v


v


v


v


Ni la hadiah yg tak dicabut oleh org lain yg menjadi milik ummi... tak der la grand pun..tapi still hadiah kan..sapa tak suka...





ragu2 apa dalam kotak....


v

v

v

v

v




Jug kettle rupanyer....




comey jugak...alhamdulillah...murah rezeki....


So, jomla amalkan Solat Sunat Dhuha setiap hari...
(peringatan utk ummi juga sbb selalu jugak termiss ni...)




Nota: Rezeki bukan saja dari sudut harta benda dan wang ringgit tp
juga dari segi kesihatan tubuh badan, kelapangan fikiran dan lain2 lagi....wallahua'lam

2 comments:

  1. alhamdulillah...rezeki dari Allah kan Ummi, macam-macam..

    me ada buat entri pasal kak Ummi, tapi publishnya jam 2.17 petang nanti..kat blog bawah ni..

    Jom skodeng :Jom join Heartbeat.my!

    ReplyDelete